Referent prawny w Zespole Prawnym KWP w Szczecinie
referent prawny nr oferty 10/15
KOMENDANT WOJEWÓDZKI POLICJI W SZCZECINIE
poszukuje kandydata na stanowisko
referenta prawnego
w Zespole Prawnym KWP w Szczecinie
Wymiar etatu: 1
Liczba stanowisk pracy: 1
Miejsce wykonywania pracy:
Komenda Wojewódzka Policji w Szczecinie
ul. Małopolska 47
70-515 Szczecin
Zakres zadań wykonywanych:
- sporządzanie projektów opinii prawnych i pism procesowych;
- czuwanie nad prawidłowością dokonywanych w KWP czynności prawnych i faktycznych;
- zastępstwo procesowe przed sądami powszechnymi, administracyjnymi i innymi organami;
- uzgadnianie i opiniowanie projektów aktów prawnych, umów z którymi wiążą się zobowiązania lub prawa majątkowe KWP;
- inicjowanie i dokonywanie ocen skuteczności funkcjonowania prawa, opracowywanie informacji i wniosków wynikających z tych ocen;
- analiza bieżącego orzecznictwa sądów powszechnych w tym Sądu Najwyższego, Naczelnego Sądu Administracyjnego, sądów apelacyjnych w sprawach związanych z działalnością Policji;
- udzielanie porad, wyjaśnień, konsultacji policjantom i pracownikom Policji garnizonu zachodniopomorskiego w stosowaniu prawa w związku z wykonywaniem zadań służbowych;
- badanie zasadności zgłaszanych przez osoby trzecie roszczeń wobec Policji i przedstawienie sposobu ich załatwienia.
Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:
- Praca administracyjno - biurowa w pełnym wymiarze czasu pracy od poniedziałku do piątku w godzinach 7.30 – 15.30, praca przy monitorze ekranowym powyżej 4 godzin dziennie, większość czynności wykonywana jest w pozycji siedzącej. Praca wymagająca kontaktu (przeważnie telefonicznego) z petentami, innymi jednostkami organizacyjnymi Policji oraz instytucjami zewnętrznymi; wyjazdy służbowe, udział w szkoleniach.
- Praca samodzielna z przewagą wysiłku umysłowego. Na stanowisku pracy użytkowany jest sprzęt biurowy taki jak: drukarka, kserokopiarka, niszczarka dokumentów, telefon i fax. Na stanowisku pracy nie występują czynniki szkodliwe dla zdrowia.
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:
Miejsce wykonywania pracy – budynek Komendy Wojewódzkiej Policji w Szczecinie przy ul. Małopolskiej 47. Stanowisko pracy usytuowane jest na II pietrze budynku, w pokoju biurowym
dwuosobowym wyposażonym w meble biurowe, sprzęt komputerowy oraz inne urządzenia biurowe. Budynek wyposażony w windę, jednak budynek i pomieszczenia biurowe oraz pomieszczenia higieniczno-sanitarne nie są przystosowane dla osób niepełnosprawnych poruszających się na wózkach inwalidzkich.
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy:
niezbędne:
wykształcenie: wyższe prawnicze
doświadczenie /staż pracy: 6 miesięcy na podobnym stanowisku, związanym z obsługą prawną
wymagania dodatkowe:
- bardzo dobra umiejętność organizacji pracy własnej,
- rzetelność i komunikatywność,
- znajomość prawa policyjnego i problematyki służb mundurowych,
- dyspozycyjność,
- umiejętność pracy pod presją czasu,
- umiejętność pracy w zespole.
Wymagane dokumenty i oświadczenia:
- życiorys i list motywacyjny
- oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji
- oświadczenie kandydata o korzystaniu z pełni praw publicznych
- oświadczenie kandydata o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
- kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie
- kopie dokumentu potwierdzającego posiadanie polskiego obywatelstwa lub oświadczenie o
posiadaniu obywatelstwa polskiego
- kopie dokumentów potwierdzających wymagane doświadczenie zawodowe.
Kopie innych dokumentów i oświadczenia:
- kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność – w przypadku kandydatów, którzy zamierzają skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatów
- kopie świadectw pracy.
Termin składania dokumentów:
26.08.2015 r.
Miejsce składania dokumentów:
Komenda Wojewódzka Policji w Szczecinie
Wydział Kadr i Szkolenia
ul. Małopolska 47 p.2
70-515 Szczecin
z dopiskiem: „referent prawny nr oferty 10/15”
Inne informacje:
Do składania dokumentów zachęcamy również osoby posiadające orzeczenie o niepełnosprawności.
Oferty należy składać w zaklejonych kopertach.
Kandydaci zakwalifikowani zostaną powiadomieni o terminie rozmowy kwalifikacyjnej.
Oferty kandydatów niezakwalifikowanych do zatrudnienia są niszczone po upływie 3 miesięcy
od dnia obsadzenia stanowiska. Oferty te mogą być odebrane osobiście w Wydziale Kadr i Szkolenia KWP w Szczecinie przed upływem tego terminu.
Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu: (91) 82-11-261 lub 82 11 235.