Ogłoszenie o rekrutacji do służby kontraktowej
Komendant Wojewódzki Policji w Szczecinie
ogłasza rozpoczęcie postępowania kwalifikacyjnego do służby w Policji, DLA osób ubiegających się o przyjęcie na stanowisko
do służby KONTRAKTOWEJ
Służba kontraktowa to rozwiązanie dotyczące powstania stosunku służbowego kandydatów do służby w Policji w związku z mianowaniem na okres służby kontraktowej, planowanej przede wszystkim w Oddziałach Prewencji Policji w Szczecinie.
Służba kontraktowa skierowana jest między innymi dla:
- kandydatów do służby w Policji posiadających wykształcenie co najmniej średnie lub średnie branżowe,
- kandydatów nie posiadających wykształcenia średniego lub średniego branżowego, którzy w toku postępowania kwalifikacyjnego wykażą się posiadaniem specjalistycznych kwalifikacji, uprawnień lub umiejętności pożądanych ze względu na potrzeby kadrowe Policji.
Informacje na temat służby kontraktowej:
- mianowanie na okres służby kontraktowej nastąpi po zawarciu umowy tj. kontraktu pomiędzy kandydatem, a właściwym przełożonym,
- policjanci w służbie kontraktowej mianowani będą na stanowiskach służbowych w korpusie szeregowych Policji,
- kontrakt zawierany będzie na okres od 3 do 5 lat i można jednorazowo do ponowić,
- kandydat posiadający co najmniej wykształcenie średnie lub średnie branżowe, będzie mógł wystąpić z wnioskiem o mianowanie na stałe 6 miesięcy przed upływem okresu, na jaki został zawarty kontrakt,
- po zawarciu kontraktu policjant zostaje mianowany i skierowany na szkolenie dla policjantów w służbie kontraktowej w zakresie niezbędnym do wykonywania zadań.
Kandydat do służby w Policji powinien złożyć:
- podanie o przyjęcie do służby,
- kwestionariusz osobowy kandydata do służby w Policji,
- dokumenty stwierdzające wymagane wykształcenie oraz kwalifikacje zawodowe,
- dokumenty zawierające informacje o uprzednim zatrudnieniu,
- kopie książeczki wojskowej lub innego dokumentu potwierdzającego uregulowanie stosunku do służby wojskowej.
Postępowanie kwalifikacyjne do służby w Policji składa się z następujących etapów:
- złożenie wymaganych dokumentów,
- test wiedzy
- test sprawności fizycznej,
- badania psychologicznego, w tym testu psychologicznego,
- rozmowa kwalifikacyjna,
- ustalenie zdolności fizycznej i psychicznej do służby w Policji,
- sprawdzenia w ewidencjach, rejestrach i kartotekach, w tym w policyjnych zbiorach danych, prawdziwości danych zawartych w kwestionariuszu osobowym kandydata do służby w Policji,
- postępowania sprawdzającego.
W przypadku byłych funkcjonariuszy ubiegających się o przyjęcie do służby w Policji do służby kontraktowej postępowanie kwalifikacyjne składa się z etapów wymienionych w art. 25 ust. 13, 13a, 13b ustawy z dnia 6 kwietnia 1990 r. o Policji (t.j. Dz.U. 2024 poz. 145 z późn. zm.)
Dokumenty można złożyć w:
- Komendzie Wojewódzkiej Policji w Szczecinie ul. Małopolska 47, pokój nr 2,
- komendzie powiatowej lub miejskiej na terenie województwa zachodniopomorskiego,
- za pośrednictwem serwisu ePUAP, poprzez wypełnienie Elektronicznego kwestionariusza osobowego kandydata do służby w Policji
Dokumenty przyjmowane są przez cały rok, od poniedziałku do piątku w godzinach 7:30 – 15:30. Wymagane dokumenty można pobrać w miejscu składania dokumentów, a także ze strony internetowej KWP w Szczecinie www.zachodniopomorska.policja.gov.pl.
UWAGA: kandydaci do służby w Policji zgłaszający się z wyżej wymienionymi dokumentami powinni legitymować się dokumentem potwierdzającym tożsamość
Podstawę prawną procedury kwalifikacyjnej stanowi ustawa z dnia 6 kwietnia 1990 r.
o Policji (Dz.U. z 2024 poz. 145 z późn. zm.) oraz rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 14 lutego 2025 r. w sprawie postępowania kwalifikacyjnego wobec
kandydatów do służby w Policji (DZ.U. 2025 poz. 248).